Ofte stilte spørsmål

Før betalingskravet går til inkasso skal du ha mottatt en faktura, purring i posten, samt betalingspåminnelser på SMS. Sjekk gjerne om postadressen og telefonnummer som er registrert hos oss er korrekt ved å logge deg inn på Min Side. Her kan du endre dine personalia. Hvis du mener det har skjedd en feil, kan du kontakte medlemsservice.

Vi sender alltid ut faktura før purring. Dersom du har valgt eFaktura som betalingsmetode må denne fysisk godkjennes i nettbanken din hvert år. Får du faktura på e-post kan denne ha havnet i spam. Dersom du ikke har oppdaget dette før det har gått 30 dager, blir spam-innboksen automatisk slettet. Ta kontakt med oss på [email protected] eller ringe oss på tlf 51 77 50 00, så kan vi hjelpe deg.

Hvis du har valgt eFaktura vil du motta denne direkte i nettbanken. Dersom du forventer faktura på e-post, men ikke har mottatt denne, bør du sjekke spam-filteret. Finner du likevel ikke fakturaen din, kan du ta kontakt med oss på [email protected] eller ringe oss på tlf 51 77 50 00, så kan vi hjelpe deg.

Første faktura du får fra oss vil alltid være faktura per e-post, men etter dette vil du motta eFaktura rett inn i nettbanken dersom du har tillatt dette i egen bank. Kontakt banken din dersom du skulle være usikker på hvordan du slår på automatiske eFakturaer.

Vi ser at automatiske e-poster for tilbakestilling av passord ofte havner i spam-innboksen. Vi anbefaler derfor at du sjekker denne. Hvis du likevel ikke får endret passord kan du ta kontakt med [email protected] eller ringe oss på tlf 51 77 50 00, så kan vi hjelpe deg.

For å korrigere feil e-post kan du logge deg inn på Min Side med medlemsnummeret ditt og det valgte passordet og endre dine personalia. Dersom du ikke vet hva ditt medlemsnummer er – og dermed ikke får logget inn, kan du ta kontakt med [email protected] eller ringe oss på tlf 51 77 50 00, så kan vi hjelpe deg.

For å logge inn på Min Side kan du bruke medlemsnummer eller e-post som brukernavn. Passordet har du valgt selv ved innmelding. Hvis du ikke husker passordet, kan du trykke på «glemt passord» og du vil motta en e-post for tilbakestilling av passord.

Vi sender 2-4 ganger i måneden ut nyhetsbrev av ulike kategorier – rabattavtaler, rådgivning og netthandel. Noen av disse vil inneholde informasjon om tjenester du kan spare penger på – strøm, TV, mobilabonnement – goder du som medlem har tilgjengelig. Andre nyhetsbrev vil inneholde tips og råd om din økonomi, nettmøter, undersøkelser og webinarer.

 Hvis du ønsker å endre på dine preferanser kan dette gjøres på Min Side. Vi anbefaler deg på det sterkeste å motta nyhetsbrev fra oss, for å få mest mulig ut av ditt medlemskap.

Hvis du ikke mottar noe i innboksen din, kan det hende du har meldt deg av våre nyhetsbrev. Det kan du sjekke inne på Min Side under «mine personalia». Her får du oversikt over hvilke kommunikasjonskategorier du mottar nyhetsbrev fra i dag.

Det kan også hende at nyhetsbrevene havner i spam. Sjekk derfor spam-filteret. Dersom det viser seg at nyhetsbrevene havner i spam anbefaler vi deg å flytte nyhetsbrevet over i ordinær innboks. På denne måten unngår du at fremtidige e-poster fra oss havner i spam.

Vårt nettmagasin finner du på forsidene våre ved å trykke på «magasin». Medlemsmagasinet finner du under «medlemskap» > «inkluderte fordeler» > «medlemsmagasin». Du kan også trykke her for å komme til medlemsmagasinet.

To ganger i året gir vi ut vårt medlemsmagasin. Dette magasinet ble tidligere utgitt på trykk, men er nå i elektronisk utgave. Vårt nettmagasin er bloggen vi oppdaterer kontinuerlig i løpet av hele året med nyheter, nettmøter, undersøkelser med mer.

Hvis du har vært vant til å motta papirmagasin i posten, er denne tiden forbi. Vi har valgt å gi ut et heldigitalt medlemsmagasin på nett, som kan leses på telefon, nettbrett og PC. Dette magasinet kan også lastes ned og skrives ut dersom du foretrekker papirversjon.

Har du derimot ikke mottatt magasinet på e-post kan det være to årsaker til dette:

1. E-posten fra oss har havnet i spam. Sjekk derfor spam-filteret ditt. Har det gått mer enn 30 dager, blir spam-filteret tømt. Du kan alltids finne det siste og mange tidligere utgaver av magasinet her.

2. Du har valgt å ikke motta e-post fra oss. Dersom du ønsker å motta magasinet, råd, tips og nyheter må du være påmeldt våre nyhetsbrev. Du kan endre dine preferanser på Min Side.

For å få beløpet utbetalt må dette være på minimum 149 kroner på din konto. Har du mer enn dette på din netthandelkonto kan du be om utbetaling på Min Side under «Min Netthandel».

De vanligste årsakene til at cashback ikke virker er følgende: du benytter ad blockers, du aksepterte ikke cookies, du gikk inn i nettbutikken direkte og ikke via våre sider eller du har trykket på «hjem»-knappen på nettsiden, som vil tilbakestille lenken til nettbutikken.

Mener du likevel at det ikke er gjort noe feil under bestilling, kan det være noe galt med lenken på sidene våre. Ta kontakt med oss dersom dette er tilfellet på [email protected] eller ringe oss på tlf 51 77 50 00.

Hvor lang tid den utvalgte nettbutikken bruker på å prosessere kjøpet, varierer stort. Eksempelvis vil du ikke få tilbakebetaling på fly og hotellopphold før reisedatoen har passert. Kansellerer du kjøpet i nettbutikken, vil naturligvis heller ikke tilbakebetalingen bli godkjent.

Netthandelen vår er et utvalg nettbutikker du kan få cashback/tilbakebetaling av en prosentandel av kjøpesummen. Det er viktig å gå inn på den ønskede nettbutikken via våre nettsider for at det skal virke. Du trenger ingen rabattkoder, og beløpet settes inn på din netthandel-konto på Min Side. Du kan finne enda flere spørsmål og svar om netthandelen vår her.

Det kan du absolutt! Fordelen vi har hos oss, er at vi er mange, og det gir et mye større forhandlingsrom. Det betyr at avtalene du kan få hos oss ofte er bedre enn de du kan forhandle frem selv. Likevel er det ikke noe i veien for å gjøre egne undersøkelser hos de ulike leverandørene, og akseptere tilbud utover oss. Du kan gjøre jobben selv, eller la andre hjelpe deg på veien!

Hvilke rabattavtaler som er tilgjengelige vil til enhver tid være i endring. Noen avtaler vil komme til, mens andre forsvinner. Årsaken til dette, er at vi hele tiden leter etter de gode avtalene for medlemmene våre. Vi forhandler hele tiden på pris og vilkår i våre avtaler, og de leverandørene som kan tilby gode vilkår og priser, får plass hos oss.

For å kunne benytte deg av en rabattavtale må du være innlogget. Logg deg derfor inn før du besøker oversikten av våre rabattavtaler.

Det kan du, men hos oss får du rådgivning av en uavhengig part. Det betyr at du får råd og hjelp om enhver privatøkonomisk problemstilling uten bindinger til verken forsikringene, lånene eller sparepengene dine.

Økonomisk rådgivning kan bestilles her. Er du medlem, kan du logge inn for å kunne bestille, dette gir raskest behandlingstid. Dersom du ikke er medlem, men ønsker å bestille økonomisk rådgivning, kan du sende e-post til [email protected].

Når du er medlem eller medlem+ vil du ha inkludert rådgivning i ditt medlemskap. Medlemmer får 30 minutter årlig, mens medlem+ får 90 minutter inkludert årlig. Pris utover gratisperioden koster 750 kroner per time for medlemmer.

Hvis du ikke er medlem, er prisen for rådgivning 1500 kroner per time. Er du ikke medlem, og trenger rådgivning? Du kan melde deg inn her – det lønner seg.

Norsk Familieøkonomi

Norsk Familieøkonomi AS
Postboks 184, 4349 Bryne
Hetlandsgata 9, 4344 Bryne

Åpningstid sentralbord:
10-12 & 12.30-14-00